2 KLUCZOWE CECHY SKUTECZNEGO PLAKATU REKLAMOWEGO

Plakat to jedna z głównych form reklamy outdoorowej. Umieszczony na słupie ogłoszeniowym, ścianie, przystanku lub w innym obleganym miejscu plakat promujący naszą ofertę, może przynieść mocny efekt marketingowy. Jednak cała rzecz polega na tym, aby w odpowiedni sposób go zaprojektować.

Po pierwsze – efektowna grafika

Nie ulega wątpliwości, że pierwszą rzeczą, na jaką zwracamy uwagę patrząc na plakat jest element graficzny, czyli ilustracja lub specjalnie obrobiona fotografia. Na ogół grafika zajmuje na plakacie najwięcej miejsca, dlatego w pierwszym rzędzie przykuwa oko. Powinniśmy zatem przyłożyć wszelkich starań, aby grafika skomponowana była w atrakcyjny dla przechodnia sposób. Rysunek lub zdjęcie powinno być ciekawe, nietuzinkowe, a zarazem efektowne. Niekiedy sprawdza się żartobliwy albo absurdalny ton grafiki. Warto też postawić na mocną, żywą kolorystykę, plakat będzie wtedy bardziej zauważalny. Grunt, żeby było frapująco i twórczo. Jednocześnie przekaz wizualny powinien być na tyle prosty i czytelny, aby odbiorca od razu wyłapał jego kontekst.

Reklamowe materiały drukowane

Po drugie – błyskotliwa treść

Z grafiką musi współgrać treść. Dopiero te dwa elementy połączone w jedną całość stanowią o sile plakatu reklamowego. Najważniejsza rzecz to oczywiście dobór odpowiedniego hasła reklamowego. Powinno być krótkie i treściwe, wpadające do głowy i zapisujące się w świadomości. Zbyt długi tekst zdecydowanie nie sprawdzi się, przechodnie raczej nie wykazują tendencji do wgłębiania się w treści zawarte na ulicznych plakatach. Warto też wykazać się kreatywnością, stworzyć coś nowego, zamiast używać oklepanych zwrotów.

Reklamowe materiały drukowane

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl