5 OKAZJI, W KTÓRYCH WARTO STOSOWAĆ OBNIŻKI CENOWE
Po pierwsze – obniżka cen przy okazji wyprzedaży towarów. Prowadząc punkt handlowy, przedsiębiorcy często zmuszeni są szukać sposobów na wyzbycie się towarów, które zalegają w magazynach. Dzieje się tak na przykład w martwych sezonach, czyli takich, w których dany towar nie jest użyteczny (dajmy na to – płaszcze zimowe wiosną i latem). Wyprzedaże uskuteczniane są również w przypadku, kiedy danemu towarowi grozi rychłe zakończenie terminu ważności. W takich wypadkach wprowadzenie stosunkowo wysokich rabatów daje sporą szansę na sprzedaż.
Po drugie – obniżka cen wraz z nadejściem nowego sezonu. Kto z nas nie natknął się na reklamowe hasła typu: „wiosenne obniżki”, „jesienią spadają liście, spadają i ceny”, i tym podobne slogany. Nastanie nowej pory roku jest bardzo dobrym czasem na wprowadzanie rabatów. Ponadto, jeśli przedstawimy klientowi naszą ofertę obniżkową wraz z ciekawym hasłem reklamowym i w odpowiedniej oprawie graficznej, mamy duże perspektywy na sukces.
Po trzecie – obniżka cen przy okazji święta. Wielkanoc, Boże Narodzenie, Dzień Dziecka, oraz tym podobne okazje są wyśmienitymi momentami, by zorganizować rabat. Pamiętajmy, że właśnie w okresie różnego typu świąt ludzie najwięcej kupują. W zależności od branży, w której działa nasza firma, można wykorzystać różne święta okolicznościowe. Na przykład – jeśli sprzedajemy biżuterię, zorganizujmy obniżkę walentynkową. Jeśli prowadzimy salon kosmetyczny, gabinet SPA lub salon fryzjerski – rabaty z okazji Dnia Kobiet będą strzałem w dziesiątkę.
Po czwarte – systematycznie wprowadzana obniżka cen w określonym czasie, o określonej porze. Organizując rabat na dane towary lub usługi na przykład: co tydzień w piątek albo każdego dnia w samo południe, albo w każdy ostatni dzień miesiąca, itp. sprawiamy, że klient, mając świadomość kolejnej obniżki, chętnie do nas wróci.
Po piąte – obniżka cen towarów lub usług po raz pierwszy wprowadzanych do oferty. Z reguły klienci nie są zbyt ufni co do tego, czego jeszcze nie testowali. Dając klientowi nowość, przypuśćmy za połowę normalnej ceny, jest większe prawdopodobieństwo, że ją od nas kupi.