5 OKAZJI, W KTÓRYCH WARTO STOSOWAĆ OBNIŻKI CENOWE

Po pierwsze – obniżka cen przy okazji wyprzedaży towarów. Prowadząc punkt handlowy, przedsiębiorcy często zmuszeni są szukać sposobów na wyzbycie się towarów, które zalegają w magazynach. Dzieje się tak na przykład w martwych sezonach, czyli takich, w których dany towar nie jest użyteczny (dajmy na to – płaszcze zimowe wiosną i latem). Wyprzedaże uskuteczniane są również w przypadku, kiedy danemu towarowi grozi rychłe zakończenie terminu ważności. W takich wypadkach wprowadzenie stosunkowo wysokich rabatów daje sporą szansę na sprzedaż.  



Po drugie – obniżka cen wraz z nadejściem nowego sezonu. Kto z nas nie natknął się na reklamowe hasła typu: „wiosenne obniżki”, „jesienią spadają liście, spadają i ceny”, i tym podobne slogany. Nastanie nowej pory roku jest bardzo dobrym czasem na wprowadzanie rabatów. Ponadto, jeśli przedstawimy klientowi naszą ofertę obniżkową wraz z ciekawym hasłem reklamowym i w odpowiedniej oprawie graficznej, mamy duże perspektywy na sukces.



Po trzecie – obniżka cen przy okazji święta. Wielkanoc, Boże Narodzenie, Dzień Dziecka, oraz tym podobne okazje są wyśmienitymi momentami, by zorganizować rabat. Pamiętajmy, że właśnie w okresie różnego typu świąt ludzie najwięcej kupują. W zależności od branży, w której działa nasza firma, można wykorzystać różne święta okolicznościowe. Na przykład – jeśli sprzedajemy biżuterię, zorganizujmy obniżkę walentynkową. Jeśli prowadzimy salon kosmetyczny, gabinet SPA lub salon fryzjerski – rabaty z okazji Dnia Kobiet będą strzałem w dziesiątkę.



Po czwarte – systematycznie wprowadzana obniżka cen w określonym czasie, o określonej porze. Organizując rabat na dane towary lub usługi na przykład: co tydzień w piątek albo każdego dnia w samo południe, albo w każdy ostatni dzień miesiąca, itp. sprawiamy, że klient, mając świadomość kolejnej obniżki, chętnie do nas wróci.



Po piąte – obniżka cen towarów lub usług po raz pierwszy wprowadzanych do oferty. Z reguły klienci nie są zbyt ufni co do tego, czego jeszcze nie testowali. Dając klientowi nowość, przypuśćmy za połowę normalnej ceny, jest większe prawdopodobieństwo, że ją od nas kupi.

strony internetowe Łódź

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl