BUDOWANIE WIZERUNKU FIRMY CZĘŚĆ 1

Nie bez powodu nazwa, logo oraz inne elementy składające się na oprawę wizualną są uważane za jedne z najistotniejszych czynników wpływających na wizerunek firmy. To właśnie one tworzą „pierwsze wrażenie” w oczach odbiorców, to właśnie dzięki nim nasza marka zyskuje własną, niepowtarzalną tożsamość. A jeśli klient właśnie po takich znakach rozpoznawczych, jak nazwa czy logo, identyfikuje naszą firmę, warto zadbać by poszczególne elementy wizualne były: po pierwsze – chwytliwe i przyjemne w odbiorze, po drugie – proste i czytelne, po trzecie – współgrające ze sobą nawzajem. Kolorystyka, projekt znaku firmowego, wykorzystane czcionki, treść nazwy i claimu – wszystko to powinno być ze sobą spójne, dobrze przemyślane i fachowo przygotowane.

Pozytywny wizerunek firmy pomagają tworzyć również wszelkie drukowane materiały firmowe, począwszy od wizytówek, papieru firmowego, a skończywszy na ciekawie opracowanych katalogach produktowych i  folderach firmowych prezentujących zarówno paletę asortymentową, jak i odwołujących się do historii firmy, jej dokonań, struktury jej funkcjonowania, misji, jaka jej przyświeca. Tworząc tego rodzaju katalogi i foldery dajemy się poznać potencjalnym klientom, a jednocześnie podkreślamy, że realnie istniejemy w branży i że można traktować nas jako poważnego biznesowego partnera.

Bardzo ważnym elementem wpływającym na nasz firmowy wizerunek jest też dbanie o jak najlepsze relacje z klientami. To oni koniec końców wystawią nam ocenę, to ich opinie będą wpływać na naszą reputację. Toteż budowanie zaufania u odbiorców naszych produktów lub usług, w tym podejmowanie starań o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klienta to priorytet.

Chcąc istnieć w świadomości szerokiego grona osób jako poważna, rzetelna marka, warto też pamiętać o obecności w mediach. Najistotniejsze znaczenie ma dziś oczywiście internet, jako medium globalne i najbardziej wielostronne, a zarazem najłatwiej dostępne. Nawet najmniejsza firma z minimalnym budżetem może zaistnieć w sieci jako poważna, renomowana marka. Jak zbudować internetowy wizerunek? O tym w następnym wpisie.

strony internetowe łódź

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl