BUDOWANIE WIZERUNKU FIRMY CZĘŚĆ 2
Kreowanie wizerunku firmy w internecie zaczynamy oczywiście od stworzenia dopasowanej do uprawianej działalności strony firmowej. Może to być prosta strona-wizytówka przekazująca najważniejsze informacje o firmie, może być to także rozbudowana witryna prezentująca galerie, wizualizacje, materiały wideo, artykuły poradnikowe, itd. Generalnie wszystko zależy od profilu naszej firmy – inaczej zaprezentuje się biuro rachunkowe, inaczej pracownia architektoniczna, a jeszcze inaczej studio nagrań. Na stronie oczywiście nie może zabraknąć naszego znaku firmowego i innych wizerunkowych elementów wizualnych. Warto też pomyśleć o umieszczeniu podstrony z referencjami bądź imiennymi opiniami zadowolonych klientów. Możemy też zainwestować w pozycjonowanie – jeśli nasza strona firmowa będzie mieć wysoką lokatę w wynikach wyszukiwania na najbardziej związane z branżą frazy, doda nam to renomy, a oprócz tego podniesie nasze wyniki sprzedażowe.
Internet daje jednak dużo większe pole działania w procesie tworzenia pozytywnego wizerunku firmy, niż tylko na poziomie własnej strony. Pamiętajmy o istnieniu portali branżowych, a także biznesowych mediów społecznościowych, na których zdecydowanie warto się udzielać. W ten sposób oznajmiamy internetowej społeczności, że jesteśmy aktywni w branży, a poza tym, pisząc wartościowe, przydatne posty, stawiamy się na pozycji doświadczonej firmy dobrze znającej się na swoim fachu.
Innym istotnym elementem wizerunku internetowego jest obecność na największych portalach społecznościowych, jak Facebook czy Twitter. Profile firmowe na tego rodzaju platformach to metoda na uzyskanie szeregu cennych komentarzy na temat naszych produktów lub usług (jeśli rzetelnie wykonujemy swoją pracę, możemy być spokojni o przychylne opinie). To także dobry sposób na interakcję z klientami. Ponadto, z uwagi na to, iż mnóstwo osób korzysta dziś z serwisów społecznościowych, możemy w ten sposób znacznie zwiększyć naszą popularność i dać się poznać całej rzeszy nowych osób. W budowaniu pozytywnego wizerunku firmy pomoże nam również publikowanie własnych postów z poziomu profilu firmowego na profilach firm należących do naszej lub do pokrewnych branż.