CZY ISTNIEJĄ DARMOWE FORMY REKLAMY?
Reklama w telewizji, w radiu, reklama uliczna, pozycjonowanie w sieci, baner internetowy na znanym serwisie – wszystko to kosztuje. Tymczasem początkującym firmom nie jest łatwo wygospodarować środki na drogą reklamę. Czy rzeczywiście jest tak, że im droższa reklama, tym skuteczniejsza? Na ogół tak, chociaż z drugiej strony wiele też zależy od profilu naszej działalności, zasięgu konkurencji, specyfiki naszej klienteli oraz kilku innych czynników. W niektórych przypadkach da się wypromować biznes bez ponoszenia wysokich kosztów, ale jeśli chodzi o firmy działające w popularnych branżach, takie, które muszą przebijać się przez pokaźną konkurencję, raczej nie ma mowy o poprzestaniu na darmowych sposobach promowania się. Niezależnie od tego, czy nieodpłatne lub minimalnie płatne środki reklamowe miałyby być dodatkowym, czy głównym sposobem na promocję firmy, i tak warto do nich sięgnąć.
Gdzie szukać darmowych form reklamy? Największe pole do działania mamy w tym wypadku oczywiście w internecie. Stworzenie witryny firmowej to niekwestionowana podstawa. Jeśli już ją posiadamy, czas rozpocząć jej promocję w postaci pozostawiania prowadzących do niej linków w różnych miejscach w sieci, np. na forach, blogach, w katalogach stron, w systemach wymiany linków, itp.
Druga rzecz to obecność w mediach społecznościowych. Stworzenie i prowadzenie w ciekawy sposób firmowego profilu na Facebooku to darmowa metoda na promocję firmy, która może przynieść nadspodziewanie dobre efekty. Nie zapomnijmy też o dużym potencjale, jaki tkwi w e-mailingu. Wysyłając maile reklamowe do potencjalnych klientów pamiętajmy jednak, aby nie przybrały one formy spamu.
Spośród darmowych sposobów na reklamę w sieci warto też wspomnieć o pozostawianiu anonsów na temat oferty firmy w serwisach ogłoszeniowych oraz tworzeniu wizytówek internetowych. Godna uwagi jest też usługa Google Moja Firma.