CZY WARTO UTWORZYĆ MOBILNĄ WERSJĘ STRONY FIRMOWEJ?
Odpowiedź, czy mobilna wersja strony ma sens, nasuwa się sama, gdy tylko uświadomimy sobie, jak wiele osób zagląda do internetu za pośrednictwem smartfonów czy tabletów w poszukiwaniu danych produktów lub usług. Mimo tego istnieje spore grono sceptyków tworzenia mobilnych odpowiedników witryn. Według ich rozumowania, jeśli ktoś natknie się na stronę danej firmy, to i tak znajdzie na niej poszukiwane informacje, bez względu na to, czy jest ona mobilna, czy nie. Tymczasem w rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. Nie zapominajmy, że strony tradycyjne budowane są tak, aby dobrze wyświetlały się na ekranie monitora lub laptopowej matrycy i aby właśnie na tych urządzeniach odznaczały się intuicyjnym, przejrzystym układem.
Ze względu na małe rozmiary wyświetlaczy, odbiór tradycyjnych stron na smartfonach i tabletach niejednokrotnie jest mocno zakłócony. Każdy z nas zapewne wiele razy spotkał się z sytuacją, kiedy wchodząc na niemobilną stronę internetową za pośrednictwem urządzenia mobilnego, bardzo trudno było po niej nawigować – zbyt duża ilość miniaturowych elementów, przymus ciągłego powiększania fragmentów strony w celu dotarcia do poszukiwanej zakładki, przedzieranie się przez kolejne podstrony, spowolnione wczytywanie się podstron... Utrudnienia w poruszaniu się po tradycyjnych stronach podczas korzystania z urządzeń mobilnych są bezsprzeczne, toteż odpowiedzmy sobie na pytanie, czy rzeczywiście chcielibyśmy, aby nasi klienci, trafiając na naszą stronę, spotykali się z wymienionymi przeszkodami? Skłonić by ich to mogło do opuszczenia naszej witryny i poszukania innej, takiej, na której szybko znaleźliby to, czego w danej chwili potrzebują.
Stworzenie mobilnej wersji strony firmowej jest trafnym wyborem. Szczególnie, jeśli działamy w sektorze usług i zależy nam, aby potencjalny klient mógł błyskawicznie się z nami skontaktować lub uzyskać informacje o naszej firmie i ofercie albo jeśli prowadzimy sklep internetowy – jego mobilna wersja może podnieść nam wyniki sprzedażowe. Pamiętajmy, że liczba osób korzystających z internetu przez komórki i tablety z dnia na dzień rośnie...