GOOGLE ADWORDS - CZY WARTO INWESTOWAĆ?
Jakiś czas temu wśród usług oferowanych przez Google pojawiła się reklama AdWords. Po jej wykupieniu, link prowadzący do naszej strony internetowej pojawia się na wysokich lokatach wyników wyszukiwania danych słów kluczowych w Google. Jest to bardzo ciekawa opcja dla osób poszukujących wydajnych sposobów na reklamę w sieci.
Usługa Google AdWords została skomponowana w sposób elastyczny, dzięki czemu nie brak jej zwolenników. Duże znaczenie ma tutaj wielka dowolność, jeżeli chodzi o ustawianie parametrów reklamy, i to zarówno na samym początku kampanii, jak i w jej trakcie. Dzięki temu, jeżeli reklama nie przynosi spodziewanych efektów, zawsze możemy zmodyfikować jej poszczególne elementy, np. treść, czas jej emisji, rejony, w jakich jest wyświetlana, słowa kluczowe, itp. W ciekawy sposób Google poradziło sobie, jeżeli chodzi o płatność za AdWords. Usługodawca nie narzuca nam żadnego z góry określonego cennika, to my decydujemy, jaką sumę chcemy przeznaczyć na reklamę. Kolejnym krokiem jest ustalenie przez nas stawek. Według tychże stawek, będą pobierane kwoty z budżetu, który przeznaczyliśmy na kampanię. Jednak pieniądze będą znikać z naszego konta nie w momencie samego wyświetlenia się linku w wynikach wyszukiwania, ale wyłącznie wtedy, jeśli ktoś zdecyduje się w niego kliknąć. Jak widać, AdWords to system zbudowany w sposób przyjazny dla klienta. Jednak, aby wykorzystać jego potencjał, należy posiadać trochę wiedzy na jego temat.
Kampanię AdWords możemy zrealizować sami albo zlecić to firmie zajmującej się marketingiem internetowym. Jeśli zależy nam na tym, aby jak najszybciej reklama naszego produktu lub usługi pojawiła się w sieci (i równie szybko zaczęła przynosić efekty), zdecydowanie warto wypróbować to narzędzie.
![]() |