JAK ZROBIC FOLDER REKLAMOWY

Dlaczego tak jest, że niektóre broszury reklamowe od razu trafiają do kosza, a inne trzymamy w domach przez wiele miesięcy i od czasu do czasu powracamy do ich lektury? Od czego zależy skuteczność lub jej brak folderów firmowych?

 

Jednej recepty na udany folder reklamowy nie ma, wszystko zależy od branży, w której się obracamy i od celów, które poprzez folder chcemy osiągnąć (np. zaprezentowanie osiągnięć firmy, przedstawienie palety produktowej, umocnienie pozycji na rynku, etc.). Jednak istnieje kilka ogólnych reguł tworzenia folderów, po zastosowaniu których możemy liczyć na dobry efekt marketingowy.


Okładka i materiał

 

Pierwszą rzeczą, na jaką odbiorca zwraca uwagę, otrzymując folder reklamowy, jest okładka. Zadbajmy więc o to, aby była zaprojektowana z pomysłem. Powinna wyróżniać się ciekawą estetyką, ładnymi kolorami, nienaganną kompozycją poszczególnych elementów grafiki. Druga rzecz, to zastosowany w folderze typ papieru. Tu nie możemy oszczędzać na jakości. Wysokiej klasy, przyjemny w dotyku papier to podstawa.


Treść

 

Jeśli chcielibyśmy, aby folder na stałe zagościł w domach naszych potencjalnych klientów, musimy wzbogacić go o uniwersalne treści, nienawiązujące bezpośrednio do naszej firmowej oferty, ale takie, które odbiorca mógłby w sposób praktyczny wykorzystać. Sprawdzą się tu różnego rodzaju artykuły branżowe, porady, ciekawostki. Zarówno treści dotyczące oferty, jak i treści dodatkowe powinny być podane w przystępny, lekki, zachęcający do lektury sposób.


Zwarty projekt

 

Folder musi być wykonany według jednego spójnego projektu. Powinna go wyróżniać klarowność, przejrzystość. Unikać należy przeładowywania stron grafiką i treścią. Nie zapominajmy także o ogromnej roli fotografii w folderach. Ludzie lubią oglądać ładne zdjęcia.

Reklamowe materiały drukowane

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl