JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ BANERA INTERNETOWEGO?

Skonstruowanie baneru, który zamiast odstraszać internautów będzie ich przyciągał, nie jest rzeczą prostą. Jednym ze sposobów na podwyższenie klikalności takiej reklamy jest wstawianie jej tylko w takich miejscach, gdzie rzeczywiście użytkownik może być danym zagadnieniem zainteresowany. Przypuśćmy, że szukamy informacji na temat zdrowego stylu życia. Wchodząc na dedykowany serwis, szybciej klikniemy w baner namawiający do zakupu środków detoksykujących albo wyszczuplających, aniżeli w baner, który zachęcałby do wizyty w znanym sieciowym fast foodzie. Dopasowanie kontekstu reklamy do kontekstu strony, na której się znajduje, to skuteczna metoda na zachęcenie użytkownika do kliknięcia.

Właściwa lokalizacja banera to oczywiście nie wszystko. Sposób, w jaki zostanie zaprojektowany, wpłynie albo negatywnie, albo pozytywnie na poziom zainteresowania internautów. Dobrą metodą na baner jest stworzenie go w jak najbardziej kreatywny i wyszukany sposób. Termin „wyszukany” oczywiście nie oznacza tutaj wprowadzania jak największej ilości wyrazistych, kontrastowych elementów. Nie chodzi o zaskakiwanie odwiedzających przerostem formy, a o pewnego rodzaju twórcze podejście. Liczyć się tu będzie pewna doza tajemniczości, niedopowiedzenie, które zafrapuje naszego internautę i sprawi, że chętnie kliknie w reklamę, aby sprawdzić, co tak naprawdę się za nią kryje.

Baner, który przyciąga to także taki, w którym zastosowano jasny, szybko rzucający się w oczy komunikat, zachęcający odwiedzających do podjęcia akcji, a więc zwroty typu: „Kliknij teraz i dowiedz się więcej”, itp. Nie bez znaczenia jest też treść sloganu reklamowego, który znajdzie się na banerze. Poprzez tekst powinniśmy zaprezentować potencjalnym klientom korzyści, które mogą odnieść, jeśli zdecydują się nabyć dany produkt. Dobry baner to taki, który wzbudza emocje, frapuje, przykuwa uwagę i pobudza wyobraźnię internauty.

strony internetowe łódź

Przykłady banerów internetowych zaczerpnięte ze strony www.wp.pl

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl