KILKA WSKAZÓWEK ODNOŚNIE TWORZENIA NAZWY DLA MAŁEJ FIRMY

W jednych biznesach sprawdzają się nazwy bardziej praktyczne, w innych – bardziej twórcze. Firma hydrauliczna o górnolotnej, kwiecistej nazwie? Brzmiałoby to bardzo groteskowo. I odwrotnie – przedsiębiorstwo świadczące usługi graficzne, którego zadania wymagają wykazania się kreatywnością, nie powinno mieć nazwy zbyt przyziemnej, sztywnej, formalistycznej. Stąd wniosek – nazwa zawsze powinna przystawać do typu biznesu. Z drugiej jednak strony, bez względu na branżę, warto też wykazać się jakąś dozą oryginalności.

Tymczasem wiele osób idzie na łatwiznę i konstruuje nazwę podobną do setek innych, wykorzystującą słowa lub cząstki słów, najbardziej powiązane z reprezentowanym sektorem (np. -dent, -bud, -gaz, -agro, itd.). Stąd później cała masa komputronixów, elektromixów, gaz-poli, trans-poli, pro-medów, itp. Pamiętajmy więc, aby nazwa naszej nowej firmy z jednej strony pasowała do sektora, a z drugiej była unikatowa, niepowtarzalna, ale też chwytliwa, przyjazna w odbiorze, prosta i niezbyt zawikłana – tym łatwiej zapadnie w pamięć odbiorców.

Warto też zwrócić uwagę na zapis nazwy. Z reguły nie używa się polskich znaków, gdyż potem mogą one stanowić problem, jeśli chcielibyśmy dobrać domenę internetową brzmiącą tak samo, jak nazwa firmy. Ponadto, nazwa powinna brzmieć tak, jak jest pisana – zbyt zagmatwana pisownia może być problematyczna, np. w momencie dyktowania danych przez telefon.

Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednym, ważnym aspekcie, mianowicie polu działania naszej firmy i ewentualnych planach na przyszłość. Jeśli, dajmy na to, w zamyśle mamy rozszerzenie naszej działalności w dalszych miesiącach lub latach, nazwa naszej firmy nie może być zbyt wąska, a zamiast tego powinna być dość uniwersalna i obejmować również przyszłe przedsięwzięcia.

logotypy łódź

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl