KLIENT W SKLEPIE INTERNETOWYM, CZĘŚĆ 1
Dla każdego przedsiębiorcy parającego się e-handlem wymarzoną byłaby sytuacja, aby każdy klient, raz zrobiwszy zakupy w jego sklepie, zawsze do niego powracał. Tymczasem wielu internautów korzystających z zakupów online, zanim zdecyduje się na nabycie towaru w konkretnym sklepie, dokładnie wertuje sieć w poszukiwaniu najbardziej intratnej oferty. Może się okazać, że skorzysta z usług konkurencji, nawet jeśli kiedyś kupował już u nas i był z zakupów zadowolony. Zadaniem sprzedawcy internetowego jest takie pokierowanie działaniami marketingowymi, aby klient, który już gościł w jego sklepie, wcale nie chciał wertować innych witryn sklepowych, ale za każdym razem trafiał bezpośrednio do niego.
Internauta z reguły pamiętliwy nie jest i to, że kiedyś kupił coś u nas, może mu szybko ulecieć z głowy. Nie liczmy więc na to, że sam sobie o nas przypomni. To my musimy przypominać mu o naszym istnieniu. Fakt, iż rzadko kiedy zakupowicz przywiązuje się do jednego sklepu online, powinien skłonić nas do ciągłego wdrażania działań promocyjnych i informowania o nich w atrakcyjny sposób. Najprościej robić to za pośrednictwem skrzynki pocztowej, wysyłając mailing na temat rabatów, wyprzedaży i innych ciekawych ofert. Jednak istnieją również inne sposoby zaistnienia na stałe w świadomości naszego e-klienta... Przeczytasz o nich w następnej części artykułu.
![]() |