NIETYPOWE RODZAJE REKLAMY
Duża konkurencyjność w części sektorów gospodarczych sprawia, że czasem, aby przyciągnąć odbiorcę, trzeba sięgnąć po bardziej nietypowe działania promocyjne. Wywołanie poprzez reklamę uczucia zdziwienia pociąga za sobą uczucie zaciekawienia. Jeśli poprzez reklamę uda nam się osiągnąć taki spektakularny efekt, zaowocuje to utrwaleniem się produktu lub marki w świadomość odbiorcy.
Reklamę w mediach można uznać za najbardziej konwencjonalną, choć i na tym polu twórcy sięgają do wyszukanych sposobów trafiania do odbiorców. Jeśli chcemy zareklamować coś w bardziej nietypowy sposób, możemy skorzystać z innych metod.
Pomysłowy event reklamowy
Wciągnięcie ludzi w intrygujące, wzbudzające ich ciekawość zdarzenie uliczne to znakomity sposób na reklamę produktu. Akcja powinna być tak skonstruowana, aby jej uczestnicy mieli możliwość namacalnego obcowania z reklamowanym produktem. W ten sposób możemy zaprezentować potencjalnym klientom walory artykułu, który promujemy i tym samym zachęcić do jego kupna.
Kuriozalna instalacja
Jeśli w jakimś obleganym miejscu publicznym ustawimy specjalnie zbudowaną do celów reklamowych konstrukcję charakteryzującą się zapadającą w pamięć, wyszukaną formą, otrzymamy satysfakcjonujący efekt marketingowy. Warto tak obmyślić daną instalację, aby wprawiała przechodniów w stan zaskoczenia, a nawet zszokowania. Warto też w takiej reklamie zachować pewną dozę tajemniczości, zaintrygować odbiorców, sprowokować do zgłębienia tematu.
Niecodzienna reklama mobilna
Reklama mobilna może być bardzo dobrym nośnikiem promocyjnym. Najczęstszą jej formą jest umieszczanie banera reklamowego na przyczepce krążącego ulicami miasta samochodu. Mobilną reklamę można także wykorzystać w bardziej nietuzinkowy sposób. Przykładem może być latający ponad miastem samolot lub balon zaopatrzony w ciekawie skomponowane hasło reklamowe. Taka reklama na pewno zainteresuje przechodniów.
![]() |