O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ TWORZĄC NEWSLETTER? (CZĘŚĆ 1)

Wysyłane za pośrednictwem newslettera treści mogą mieć różny charakter – od artykułów poradnikowych, poprzez nowinki z branży, aż po konkretne oferty handlowe. Niemniej jednak, z jakimkolwiek komunikatem zgłaszamy się do odbiorcy, aby wiadomość została przez niego dostrzeżona i przeczytana, musi mieć interesującą formę. Jednak zanim w ogóle zaczniemy rozsyłać newslettera, musimy mieć do kogo. Jak zjednać sobie sporą gromadę subskrybentów?

Każdy z nas, odwiedzając rozmaite strony internetowe, napotyka komunikaty namawiające do zapisania się do newslettera. Ale czy często to robimy? Rzadko, chyba, że rzeczywiście uznamy, że możemy coś na tym zyskać. Dlatego jeśli chcemy, aby użytkownik naszej strony zapisał się do naszego newslettera, warto dać mu z tego jakąś korzyść. W praktyce doskonale sprawdzają się prezenty w postaci: rabatów, bonów, gratisów, darmowych e-booków, gwarancji regularnego otrzymywania upustów albo wartościowych artykułów, itp.

Warto też zwrócić uwagę na to, aby umieścić informację o możliwości zapisania się do newslettera w widocznym miejscu na stronie. Dodatkowo możemy pomyśleć o wyskakującym formularzu zapisu w formie okienka pop-up, jednak nie może być ono zbyt nachalne, ponieważ w ten sposób tylko odstraszylibyśmy odbiorcę. Takie okno powinno pojawiać się tylko raz, w przypadku pierwszej wizyty na stronie, powinno też posiadać intuicyjną, dobrze widoczną opcję wyłączenia.

Jeśli już zgromadziliśmy grono odbiorców, warto stosować kilka zasad skutecznego newslettera. Pierwszą istotną kwestią jest regularność w rozsyłaniu wiadomości. Co miesiąc, co dwa tygodnie, co tydzień – wszystko zależy od branży i charakteru naszej firmy, jej zakresu usług, różnorodności oferty, zmienności asortymentu i tym podobnych czynników. Byle tylko nie za rzadko – klient mógłby o nas zapomnieć i stracić zainteresowanie kolejnymi wiadomościami, i nie za często – nikt nie lubi być zasypywany mailami, toteż zbyt częste wiadomości mogą wywołać skutek odwrotny do zamierzonego.

O czym jeszcze warto pamiętać tworząc efektywny newsletter? Przeczytasz o tym w kolejnym poście...

gadżety reklamowe łódź

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl