O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ TWORZĄC NEWSLETTER? (CZĘŚĆ 2)

Aby newsletter był skuteczny, musi przyciągnąć uwagę odbiorcy już na samym wstępie, czyli w momencie otwarcia przez niego skrzynki pocztowej. Co adresat zobaczy w pierwszej kolejności? Oprócz nazwy nadawcy oczywiście temat maila, toteż naszym zadaniem jest skonstruowanie chwytliwego tematu, który sprawi, że subskrybent zdecyduje się otworzyć wiadomość, a nie automatycznie naciśnie ikonkę „kosz”. Temat może mieć formę intrygującą, nieco tajemniczą, przez co przyciągającą uwagę, może też informować odbiorcę o konkretnej korzyści, jaką może uzyskać wchodząc dalej. Jednocześnie warto unikać słów, które podwyższają ryzyko, że nasza wiadomość z automatu zostanie przekierowana do spamu, np. „gratis”, „darmowy”, „promocja”, „kup teraz”.

Warto też zadbać o atrakcyjną szatę graficzną naszych newsletterów. Postawmy na estetyczny design, ciekawą kolorystykę, wykorzystajmy efektowne i adekwatne do przedstawianej treści szablony. Obok odpowiedniej formy wizualnej, nie mniej ważna jest warstwa treściowa. Najpierw słowo o strukturze tekstu. Pamiętajmy, że nasz odbiorca nie będzie spędzał na czytaniu jednego maila długich minut. Mamy niewiele czasu, aby go zatrzymać, toteż nie zalewajmy go wielką ilością treści. Duża, czytelna czcionka, podział treści na krótkie ustępy, stosowanie wypunktowań, zwięzły przekaz – to cechy, którymi powinien wyróżniać się tekst newslettera.

Co do samej zawartości treściowej, już we wstępie należy starać się przykuć uwagę odbiorcy. Dalej warto zaproponować subskrybentowi tylko część artykułu i wykorzystać odnośnik typu „Czytaj dalej na stronie” przekierowujący na naszą witrynę. Jeśli zwracamy się do odbiorcy z konkretną ofertą, warto w treści maila dokładnie (ale i krótko) ją przedstawić (czyli: co i za ile możemy kupić) oraz umieścić przycisk call to action przekierowujący na stronę.

Aby usprawnić proces rozsyłania newslettera, warto korzystać z gotowych wtyczek albo z internetowych narzędzi typu Freshmail, które dzięki swej bogatej funkcjonalności znacznie ułatwiają przebieg konstruowania i dostarczania wiadomości do adresatów. Warto też analizować skuteczność naszego newslettera (np. sprawdzać, ile osób otworzyło  wiadomość, ile osób kliknęło w odnośnik przekierowujący na stronę, etc.) i w razie potrzeby starać się podwyższyć jego efektywność.

strony internetowe łódź

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl