O REKLAMIE RADIOWEJ, CZĘŚĆ 2
Ogromny zasięg to jedna z kluczowych właściwości medium, jakim jest radio. Każdego dnia tysiące słuchaczy towarzyszą poszczególnym stacjom radiowym. Radio jest dużo powszechniejsze i bardziej uniwersalne niż na przykład telewizja. Słuchając radia można wykonywać setki różnych czynności, z jazdą samochodem czy z pracą zawodową włącznie. Radio dociera wszędzie, dlatego stanowi bardzo dobre narzędzie reklamy. Dodatkowo, narzędzie niedrogie. Podczas gdy realizacja reklamy telewizyjnej jest przedsięwzięciem wymagającym sporych nakładów finansowych, reklama w radio jest tania.
Jeśli chcemy osiągnąć naprawdę dobre efekty marketingowe, reklama w radio powinna być odpowiednio skonstruowana. Podobnie, jak w słowie pisanym – aby zaciekawić odbiorcę, ważne jest, żeby już na samym początku, na poziomie nagłówka, przykuć jego uwagę. Tak samo w reklamie radiowej, pierwsze sekundy zdecydują, czy słuchacz zainteresuje się produktem, czy nie. Warto więc użyć jakiegoś frapującego zdania, wyszukanego sygnału dźwiękowego, zwrotu, który skoncentruje całą uwagę odbiorcy na reklamie.
Teraz czas na rozwinięcie, czyli treściwą prezentację głównych walorów produktu oraz korzyści, jakie mogą z jego użytkowania wynikać. Pamiętajmy, że przekaz musi być klarowny, zwarty, jasny, prosty, a zarazem zachęcający, atrakcyjny. Ostatnie kilka sekund spotu to czas na swojego rodzaju podsumowanie, podkreślenie tego, co najistotniejsze oraz zaproszenie do podjęcia przez słuchacza aktywności (np. do zakupu danego artykułu lub skorzystania z usług).