POSZERZAMY DZIAŁANIA MARKETINGOWE, CZYLI TRADYCYJNA REKLAMA W PRASIE

Reklama w gazecie być może nie przyciągnie do nas aż tylu klientów, ilu przyciągnęłaby reklama w internecie, ale niewątpliwie w pewnym stopniu przyczyni się do podniesienia efektów sprzedażowych. Pamiętajmy, że dobry plan marketingowy to taki, który jest wielostronny, dlatego należy wykorzystywać kilka różnych mediów do promocji firmy lub produktu. Aby jak najbardziej zwielokrotnić potencjał reklamy w prasie, należy: po pierwsze – określić grupę docelową, do której będzie ona skierowana, po drugie – wybrać najodpowiedniejsze wydawnictwo do jej publikacji, po trzecie – dobrze ją skonstruować.



Wybór periodyku, w jakim umieszczać będziemy naszą reklamę, powinien być związany ze specyfiką naszej grupy docelowej. Jeśli na przykład reklamę kierujemy do szerokiej grupy osób z różnych środowisk w przedziale wiekowym 20-50 (dajmy na to – oferta telefonii komórkowej), możemy zwrócić się ku ogólnopolskiej prasie codziennej. Jeśli zaś grupą docelową wąskie grono, dajmy na to informatyków, oczywistym jest fakt, iż lepiej zamieścić reklamę w czasopiśmie branżowym. Gdybyśmy z kolei chcieli zaprezentować swoje usługi tylko mieszkańcom jednego miasta, najlepiej skorzystać z prasy o zasięgu regionalnym.


W przeciwieństwie do dynamicznej reklamy radiowej, w której liczy się przede wszystkim szybki i klarowny przekaz, reklama prasowa jest formą statyczną, co jest jej niewątpliwą zaletą. Podając odbiorcy informację na papierze, podajemy informację trwałą. Jest więc spora szansa, że czytelnik zatrzyma się przy niej na dłużej, przeanalizuje ją i być może zdecyduje się  na skorzystanie z oferty. Naszym zadaniem jest takie skonstruowanie reklamy, aby przyciągnęła uwagę odbiorcy. Najważniejsze jest więc odpowiednie zaprojektowanie grafiki oraz właściwe umiejscowienie reklamy.

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl