POZNAWAJ UPODOBANIA KLIENTÓW! (CZĘŚĆ 1)
...Na zmieniające się upodobania klienta powinny mieć oko zarówno sklepy, jak i punkty usługowe. Dla przykładu – prowadząc salon kosmetyczny, powinniśmy mieć świadomość, które zabiegi upiększające i regenerujące uchodzą dziś za najskuteczniejsze i starać się wprowadzać je do palety usług. Aby utrzymać się w branży i mieć zadowalające wyniki sprzedażowe, zawsze powinniśmy być przygotowani na to, że klient może zażyczyć sobie takiego, a nie innego towaru, takiej, a nie innej usługi. Jak zdobyć wiedzę o aktualnych upodobaniach klientów?
Ankieta
Dobrym pomysłem na rozpoznanie potrzeb i upodobań klientów jest przeprowadzenie ankiety. Można ją zorganizować za pośrednictwem internetu, np. na stronie firmowej, na profilach w mediach społecznościowych, za pomocą mailingu, etc. Druga metoda to ankieta podczas kontaktu bezpośredniego z klientem, np. kiedy odwiedzi nasz zakład usługowy możemy poprosić go o wypełnienie krótkiego kwestionariusza i odpowiedzi na kilka pytań. Możemy też wykonać ankietę przy okazji wprowadzania programu lojalnościowego, np. zaproponować danej osobie kartę stałego klienta w zamian za wypełnienie formularza ankietowego.
Bezpośredni dialog
We wszystkich punktach handlowych i usługowych o charakterze stacjonarnym, w celu poznania upodobań klientów, warto stosować najprostszy, a zarazem bardzo efektywny sposób – rozmowę bezpośrednią. Luźne pogawędki z osobami, które u nas kupują, mogą przynieść nam sporą wiedzę na temat tego, co szczególnie znajduje się w obszarze ich zainteresowań. Zgromadzone tą drogą informacje pozwolą nam dostosować asortyment lub paletę usług pod kątem potrzeb klienta i panujących trendów.
Jakie są inne metody na zdobycie wiedzy o upodobaniach klientów? Przeczytaj kolejny artykuł, już wkrótce!