POZNAWAJ UPODOBANIA KLIENTÓW! (CZĘŚĆ 2)
Telemarketing i media społecznościowe
Prowadzenie profili firmowych w mediach społecznościowych oraz telemarketing mają wspólną cechę – mogą służyć badaniu rynku. Co prawda ich głównym zadaniem jest co innego – w przypadku mediów społecznościowych jest to budowanie relacji z odbiorcami, a w przypadku telemarketingu podniesienie sprzedaży – jednak można też wykorzystać je jako narzędzia do zaznajamiania się z potrzebami i zapatrywaniami klienta.
Profil na znanym portalu społecznościowym to idealna sposobność do prowadzenia swobodnych rozmów z odbiorcami. Wystarczy tylko poprzez publikowanie odpowiednich treści skłonić fanów do komentowania, wymiany spostrzeżeń. Dodatkowo, jeśli aktywnie będziemy w tejże wymianie myśli uczestniczyć, pozwoli nam to lepiej poznać naszych klientów. Podobnie jest z telemarketingiem – odpowiednio prowadzone rozmowy przez telefon pomagają posiąść cenną wiedzę odnośnie gustów konsumenta.
Dokładna analiza sprzedaży i ruchu na witrynie firmowej
Chcesz wiedzieć, co klient lubi najbardziej? Zajrzyj do swoich zestawień sprzedażowych. Warto przeanalizować, co się najlepiej sprzedaje – ta wiedza będzie dobrą bazą do dostosowania palety produktów lub usług i do doboru odpowiednich działań reklamowych. Podobnie zresztą, jak wiedza, którą pozyskamy, weryfikując zachowania internautów na naszej witrynie firmowej. Służą temu dedykowane narzędzia internetowe. Warto zwrócić uwagę, czego zazwyczaj szukają internauci, które podstrony mają najwięcej odsłon, jakie produkty cieszą się największym wzięciem.