PREZENTY OD FIRMY NIE TYLKO DLA BIZNESOWYCH KONTRAHENTÓW
Dlaczego nagradzanie personelu jest tak ważne?
Nie tylko klient, ale także i pracownik lubi, kiedy relacja zawodowa ukoronowana bywa prezentem. Kiedy wręczamy mu atrakcyjny upominek, czuje się poważany i doceniany. W ten sposób budujemy również szacunek do naszej osoby jako do osoby szefa. Ponadto nagradzanie personelu ma jeszcze inną zaletę – pozwala na uzyskanie lepszych rezultatów, jeżeli chodzi o wydajność i efektywność pracy. Pracownik, który jako dodatkowe wynagrodzenie dostaje premie pieniężne lub prezenty, czuje się bardziej zmotywowany do wykonywania swojej pracy.
Kiedy i jakie prezenty dla pracowników?
Jest wiele okazji, w ramach których możemy podarować pracownikowi upominek. Na plan pierwszy wysuwają się oczywiście święta typu Gwiazdka czy Wielkanoc. Oprócz świątecznego obdarowywania personelu, możemy także sięgnąć po prezenty w kluczowych momentach dla działalności firmy (np. po odnotowaniu znacznego wzrostu obrotów, realizacji dużej inwestycji, po wykonaniu intratnego zlecenia, itp.). Pracownik będzie usatysfakcjonowany, jeśli wręczymy mu prezent po zakończeniu projektu, nad którym mocno się napracował. W ten sposób go wyróżnimy i docenimy jego starania. Warto też pamiętać o prezencie z okazji przejścia pracownika na emeryturę.
Musimy jednak mieć na uwadze, że prezent dla pracownika powinien być dla niego przydatny. W praktyce świetnie sprawdzają się bony zakupowe, vouchery i premie w postaci gotówki, a także tzw. karty przedpłacone. Jeśli zaś prezentem ma być jakiś przedmiot, warto pamiętać, aby była to rzecz w dobrym guście i wysokiej jakości, na pewno nie z najniższej półki cenowej, a także praktyczna w użytkowaniu.