PRZYCHODZI PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY DO KLIENTA... (CZĘŚĆ 1)
Praca przedstawiciela handlowego może być mniej lub bardziej efektywna. Niektórzy odnoszą w tym fachu wielkie sukcesy, inni z trudem uzyskują dochody na średnim poziomie. Jeszcze innym w ogóle nie wiedzie się w tym zawodzie, toteż szybko go porzucają. Aby być dobrym przedstawicielem handlowym, trzeba mieć do tego odpowiednie predyspozycje osobowościowe, podobnie zresztą jak w większości innych profesji. Przede wszystkim, powinna wyróżniać nas otwartość i śmiałość – jeśli ktoś niezbyt lubi ludzi i jest raczej typem samotnika, nie jest to fach dla niego. Dobry przedstawiciel handlowy powinien mieć też zdolności komunikacyjne, umieć rozmawiać z ludźmi. Kolejne ważne cechy to wysokie poczucie własnej wartości i wiara w siebie, które powinny iść w parze z umiejętnością przekonywania i stanowczością. Nie bez znaczenia jest także optymistyczne nastawienie do świata oraz elokwencja, wyobraźnia i empatia.
Osoba chcąca osiągać dobre wyniki sprzedażowe podczas bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem w jego domu lub firmie, musi cechować się ekstrawertyczną postawą, pewnością siebie oraz umiejętnością wychwytywania indywidualnych potrzeb każdego klienta. Jednakże obok uwarunkowań osobowościowych, ważne jest stosowanie odpowiednich metod pozyskiwania klienta oraz technik sprzedażowych.
Zdjęcie/Źródło: www.uldent.pl