PRZYCHODZI PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY DO KLIENTA... (CZĘŚĆ 2)

Po pierwsze – dokładny plan działań. Dobrze obmyślana strategia sprzedaży jest bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na efektywność pracy. Istotną częścią takiego planu jest wyselekcjonowanie grupy potencjalnych klientów. Powinny to być osoby lub firmy, z którymi zawarcie intratnych transakcji jest wysoce prawdopodobne. Musimy zatem wiedzieć, do kogo się udać. Wąska grupa docelowa, ale za to stwarzająca realne szanse na sprzedaż jest dużo wartościowsza, niż szeroka, ale za to przypadkowa. Podczas konstruowania strategii działań, warto przeprowadzić badania marketingowe, zweryfikować aktualne trendy i upodobania konsumenckie oraz przeanalizować swą branżę pod kątem istniejącej konkurencji. Dokładna znajomość rynku (w tym potrzeb konsumenta oraz sposobów działania pokrewnych firm) pozwoli nam opracować własne metody docierania do klienta. Musimy wiedzieć, jaki produkt zaproponować danej osobie lub firmie, jak go zarekomendować, w jaki sposób, siedząc z potencjalnym klientem twarzą w twarz, sprawić, aby zdecydował się go kupić.

Po drugie – dobór właściwej techniki sprzedażowej. Takich technik jest wiele, cała rzecz w tym, aby w zależności od profilu klienta oraz sprzedawanego produktu wybrać tę optymalną. Sposób prowadzenia rozmowy z danym klientem nie powinien być przypadkowy, ale ściśle nakierowany na niego. Z drugiej strony, nie może też być schematyczny, nie warto posługiwać się szablonowymi, wyjętymi wprost z podręcznika przykładami na prowadzenie konwersacji. W takim wypadku moglibyśmy zabrzmieć sztucznie, co mogłoby być dyskwalifikujące. Przyda się więc odrobina elastyczności i własnej inwencji. Umiejętne dopasowanie istniejących technik sprzedażowych do konkretnego klienta w dużej mierze może przyczynić się sukcesu.

strony internetowe łódź

Dane adresowe

Newsletter

@daydreamart
DayDreamart.plon
DayDreamart na googleplus
daydreamart.pl