REKLAMA NA YOUTUBE, CZĘŚĆ 2
Każdy z nas wielekroć spotykał się z reklamami przy okazji oglądania materiałów w serwisie YouTube. Najbardziej dobitną i rzucającą się w oczy jest reklama w formie wideo, tzw. in-Stream, która emitowana jest bezpośrednio przed rozpoczęciem wybranego przez internautę filmiku. Taka reklama zaopatrzona jest w funkcję wyłączenia jej po kilku sekundach wyświetlania. Drugi rodzaj reklamy na YouTube to nieruchome, graficzne banery, czyli tzw. nakładki in-Video, które wyświetlane są w dolnej części okna filmu tuż po załadowaniu go przez użytkownika. Możemy też wybrać reklamę tekstową, dokładnie taką, jakie funkcjonują w systemie AdWords, czyli złożoną z krótkiego tekstu reklamowego oraz linku prowadzącego do witryny docelowej. Została nam jeszcze reklama in-Display – umieszczana nie bezpośrednio w oknie filmu, ale z boku, z prawej strony, tuż nad listą sugerowanych filmów. Każdy z tych rodzajów reklamy jest wart uwagi, szczególnie ze względu na elastyczny mechanizm zarządzania budżetem i przyjazny system zapłaty. Podobnie jak w AdWords, płacimy wyłącznie za efekty, czyli tylko w przypadku, kiedy odbiorca obejrzał naszą reklamę albo w nią kliknął.
W zależności od budżetu i oczekiwań, możemy wybrać dowolny typ reklamy na YouTube. Oprócz walorów marketingowych, zaletą takich reklam jest łatwy i przystępny sposób sterowania. Można nimi kierować z poziomu konta AdWords
Źródło youtube.com