ROLA MAILINGU W DZIAŁANIACH MARKETINGOWYCH
Wielu osobom mailing kojarzy się z niecierpianym spamem, który co dzień dobija się do naszych skrzynek pocztowych. Jednak w rzeczywistości mailing to co innego, a mianowicie konkretna oferta reklamowa rozesłana nie do przypadkowych osób, ale takich, które uprzednio w jakiś sposób zgodziły się na jej otrzymanie. Taka zgoda może odbywać się, na przykład w momencie rejestrowania się użytkownika w jakimś serwisie (poprzez zaznaczenie pola zgody na otrzymywanie wiadomości reklamowych) albo na zasadzie „handlu wymiennego” (np. kod promocyjny w zamian za podanie adresu e-mail i zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych). Listę mailingową możemy też tworzyć na inne sposoby, np. osobiście pytając każdą osobę, z którą przeprowadziliśmy transakcję, o zgodę na przesyłanie ofert reklamowych.
Poprzez mailing warto zaznajamiać odbiorców z ciekawymi ofertami specjalnymi. Może to być czasowy upust cenowy na dany towar lub usługę, informacja o wprowadzeniu niskich cen z uwagi na sezonową wyprzedaż, informacja o pojawieniu się nowej kolekcji, usługi, produktu, etc. Jeśli uda nam się zbudować pokaźną listę mailingową, możemy na tym dużo zyskać. Pamiętajmy, że odbiorcami naszych maili będą konkretne osoby, które rzeczywiście mogą być zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Warto to wykorzystać i co jakiś czas przedstawiać im jakąś ofertę. W ten sposób podniesiemy nasze wyniki sprzedażowe, a ponadto nie damy klientowi o sobie zapomnieć.
Niebagatelną rolę w e-mailingu odgrywa warstwa treściowa. Tekst zawarty w temacie i w samej wiadomości powinien w zachęcać do skorzystania oferty. W tworzeniu mailingu przydatne mogą okazać się specjalne systemy do jego rozsyłania, które automatyzują cały proces i pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu. E-mailing można też zlecić firmie zajmującej się marketingiem internetowym.