SPECYFIKA ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH
Cała rzecz polega na tym, aby stworzyć tekst, który jest treściwy, daje jakąś konkretną wiedzę o danej kwestii, a ponadto w delikatny, umiarkowany sposób prowadzi czytelnika w stronę oferty danej firmy. Artykuł sponsorowany ma więc zadania perswazyjne, ale nie na zasadzie bezpośredniej namowy, jaką spotykamy w typowych sloganach i tekstach reklamowych. Namawianie odbywa się tu raczej przez edukowanie odbiorcy w jakimś zakresie oraz subtelne kreślenie przymiotów danej marki. Najlepszy efekt, który można osiągnąć dzięki artykułowi sponsorowanemu to oczywiście taki, kiedy wywołuje reakcję w postaci zakupu danego produktu przez jak największą liczbę osób. Aby osiągnąć ten cel, warto powierzyć jego stworzenie osobie, która z jednej strony zna tajniki pisania treści prasowych (np. reportaży, felietonów, artykułów), z drugiej posiada żyłkę marketingową. Dziennikarska forma, ciekawa treść oraz reklamowy szlif zapewnią artykułowi sponsorowanemu optymalne rezultaty marketingowe. Nie mniej istotną kwestią, jak sama konstrukcja artykułu sponsorowanego jest miejsce jego prezentacji. Publikujmy je na poczytnych serwisach, niekoniecznie tych największych. Również niewielki, ale za to rzetelny portal branżowy, może być dobrą lokalizacją.