SZUKASZ EFEKTYWNYCH METOD MARKETINGOWYCH? WYDAJ E-BOOK!
Jedną z metod na wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów jest publikacja e-booka, poradnika lub broszury branżowej, w której znalazłaby się porcja praktycznej i ciekawej wiedzy na temat związany z sektorem, w którym funkcjonuje nasza firma. Metoda może być bardzo skuteczna, o ile zdołamy stworzyć taką treść i zaprezentować ją w takiej formie, aby rzeczywiście byłą atrakcyjną lekturą.
Jak napisać dobrego e-booka branżowego? Bez względu na sektor, w którym funkcjonuje nasze przedsiębiorstwo, wiadomości zaprezentowane w e-booku powinny być przystępne dla odbiorcy. Nie ma tu miejsca na toporne czy zawikłane treści, podczas czytania których odbiorca bardziej poczułby się zmęczony lekturą, zagubiony i znudzony, aniżeli zaciekawiony. Lekki język to podstawa. Treść powinna być łatwa i przyjemna w odbiorze, choćby nawet zawierać musiała dużo sformułowań technicznych. Niemałą rolę odgrywa również warstwa formalna e-booka. Postawmy na czcionkę sporej wielkości – znacznie lepiej się wtedy czyta. Układ tekstu powinien być przejrzysty, rozdziały i podrozdziały dość krótkie, nie zapominajmy też o stosowaniu wypunktowań oraz elementów graficznych, opcjonalnie fotografii.
Aby branżowy e-book odniósł sukces, przekaz w nim zawarty musi być klarowny, prosty, a jednocześnie interesujący. Obmyślając treść naszego e-poradnika zastanówmy się więc, jakie wiadomości mogłyby przydać się czytelnikowi. Jeżeli prowadzimy salon z wyposażeniem wnętrz, zaprezentujmy ciekawe informacje i wskazówki z zakresu aranżacji mieszkań. Jeśli paramy się sprzedażą designerskich ciuchów, stwórzmy poradnik na temat modnych stylizacji. Liczy się dobry pomysł oraz pomocna dla odbiorcy treść.