TRZY RZECZY, O KTÓRYCH NALEŻY PAMIĘTAĆ, TWORZĄC STRONĘ FIRMOWĄ
Strona internetowa prezentująca ofertę firmy to podstawowe narzędzie marketingowe w obecnych czasach. Aby witryna firmowa spełniała swoje zadanie, powinna być zbudowana w określony sposób. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony powodują, że chce się na nich pozostać dłużej, a inne zniechęcają swą powierzchownością i sprawiają, że rezygnujemy z ich dalszego przeglądania i udajemy się pod inny adres? Oto klika kluczowych elementów, które przyczynią się do sukcesu Twojej witryny w sieci.
Po pierwsze – wygląd ogólny. Na której stronie przebywałbyś chętniej – na nieczytelnej, przeładowanej, na takiej, na której aż roi się od kolorowych, jaskrawych, kontrastujących ze sobą elementów, czy może na stronie stonowanej, utrzymanej w jednej kolorystyce, eleganckiej? Odpowiedź nasuwa się sama. Witryna firmowa powinna być subtelna, utrzymana w dobrym stylu, nie ma tu miejsca na żadną krzykliwość. Konstruując stronę firmową, warto zlecić to zadanie fachowcom, którzy nadadzą jej profesjonalny wygląd. Witryna wyglądająca na amatorską, przypadkową, a co gorsza – witryna nieestetyczna, zrobiona „w złym guście”, wywoła przeciwny do zamierzonego efekt. Będzie odstraszać klientów, zamiast ich zachęcać.
Po drugie – układ strony. Witryna firmowa powinna spełniać zasadę użyteczności, co w skrócie oznacza, iż powinna być jak najbardziej przydatna i przejrzysta dla internauty, który właśnie ją przegląda. Mają tu znaczenie takie elementy, jak: właściwa struktura strony, poprawne zagospodarowanie przestrzeni, odpowiednie rozmieszczenie przycisków, zdjęć, treści, intuicyjne menu, łatwa nawigacja po stronie.
Po trzecie – aspekt reklamowy i informacyjny. Warto pamiętać, aby na stronie firmowej znalazły się wszystkie niezbędne informacje dotyczące działalności przedsiębiorstwa oraz dokładne dane kontaktowe. Użytkownik wchodzący na naszą witrynę, będzie szukać konkretów, w tym o proponowanych produktach lub usługach oraz o samej firmie. Powinniśmy zadbać o to, aby w prosty sposób mógł do tych danych dotrzeć. Przekaz informacyjny powinien iść w parze z przekazem reklamowym. Treść musi zachęcać do skorzystania z oferty. Skomponowanie tekstów na stronę firmową warto oddać w ręce osoby, która profesjonalnie zajmuje się copywritingiem.